Ficova prezidentská amnestia

10. marca 2014, phrubec, aPolitika

Popri všetkých diskutovaných rizikách, ktoré môžu nastať po zvolení R. Fica za prezidenta, je tu ešte jedno riziko, najväčšie. Ostatných sa neobávam, veď je to štandardný politik… Naše geopolitické a ekonomické väzby mu aj tak veľa nedovolia.

To riziko sa volá prezidentská amnestia. Asi určite nie v imbecilnom štýle V. Havla alebo V. Mečiara, ale skôr v ešte sofistikovanejšej podobe ako amnestia V. Klausa.

R. Fico ako prezident by mohol byť pre niekoho v pozadí tou správnou poslednou poistkou, ak by v nejakej významnej kauze zlyhali oba filtre, aj prokuratúra a aj najvyšší súd.

Ostatné riziká stoja tiež za zmienku, napríklad Ficova prezidentská podpisová servilita voči Ústrednému výboru EÚ, v ktorom asi vidí svoju vlastnú post-prezidentskú budúcnosť. Alebo nevracanie šialených zákonov do parlamentu, alebo len pro forma. Jasné, že za predpokladu, že bude SMER vo vláde. Ak bude v opozícii, tak hrozí, presný opak. A nekonečné prekážky pri menovaní do funkcií k tomu.

 

Tak teraz neviem… s ohľadom na 8. marec aj 14. marec, na starú mamu komunistku a starého otca gardistu… teraz som naozaj v pomykove, že koho voliť…

 

 

P.S. 1: Jeden postreh v samom závere prezidentskej kampane, nie inej, pre všetkých kandidátov hlboko pod 10% – že taký kandidát snáď ani nie je kandidát, ale len blbec. Alebo je tu ešte jedna možnosť, že je svedomím národa. Ale nie je ani to vylúčené, že je to blbec…

P.S. 2: Z prezidentských kampaní, antikampaní a slovenskej zúrivej investigatívy som sa nedozvedel, ako zarobil A. Kiska peniaze v zahraničí, taký malý kapitál na rozbeh… Máme naozaj veriť jeho legende? Nechce ňou zakryť svojich pochybných sponzorov? S chuťou som si prečítal aj jeho zaujímavú knihu, tak trochu vlastný životopis, „Dejiny úžerníctva na Slovensku od 19. storočia až po mňa“, no ale ani tam som sa nič nedozvedel, čo som už nevedel z iných dejín úžerníctva na Slovensku od 19. storočia…

P.S. 3: Podobne som sa nič nedozvedel o tom, kto nalieva peniaze do dlhej kampane politického nímanda R. Procházku. Kto na to má? Jeho krátka politická kariéra a zároveň masívna kampaň svedčí o ďalšom 99% pokuse… Tento politik nerobil doteraz nič iné, iba v stave bez zodpovednosti konštruoval ľúbivé vety. Že to na našich domorodcov zaberá, to je fakt. Ani dlhá ponovembrová skúsenosť z politických kortešačiek a povolebnej opice tu nezohrala žiadnu rolu.

P.S. 4: Ak by som si ako odsúdenec musel zvoliť medzi popravou a P. Hrušovským, tak ja by som tej 10x vyžuvanej žuvačke bez farby a chute, ja by som jej teda dal ten hlas, veď nie som žiaden hrdina, keby teda bola taká možnosť, ako sa vyhnúť šibenici, keby sa jej inak vyhnúť nedalo, ja by som teda na to to, že teda nech je tým prezidentom. Veď doteraz toho veľa nepokazil, predpoklady na to má…

 

 

(Nadnes to stačí, opäť žiadna múdra veta.)